Thursday, 30 May 2013

I'm RIGHT!!!

Assalamualaikum W.B.T...

Hmmm... Nak exam sudah... Berlambak betul nota nk baca! Ada karang scan je kat ats kepala ni dgn harapan ilmu tu serap masuk... [Klu boleh buat, seronoknye]



Macam selalulah, bile nak exam macam2 b’laku... Smpi tenat pun ada gak... Well.. Ujian kan? Hidup sekadar b’senang lenang x seronok lah! >,<

Pernah x dalam hidup korg, korg jumpa dgn org yg rasa dia adalah manusia paling BENAR! Segala-galanya yg dia buat semua BETUL! Org lain semua SALAH!!! [Geraaammmnye... Uhukz, isbiri ya Aisyah!]

Saya x sgka pun saya akn b’hadapan dgn manusia sebegini... Ada satu tragedi menimpa saya... Alkisahnya seperti berikut;


Suatu hari, seperti biasa saya ke klinik. Well, medical student kn? Gila procedure! Huhu... Pergilah daku ke klinik dgn harapan utk melihat klu2 ada procedure menarik à Paps Smear!!! Ada seseorang b’pesan kepadaku, “Sya, klu ada procedure mesej2 ye..” Then I said, “OK!”

Tup.. Tup.. Wah Paps Smear lah!!! Bagaikan pucuk dicita ulam mendatang! Saya pn mesej la my friends dgn rasa happy kn... “Ada Paps Smear!!!” Ok, dgn rasa happy saya pulang ke kampus pada tghr tu coz at least dapat la isi procedure kn? Hatiku girang!!!

Kelas sudah b’mula... Oooppss!! T’lewat masuk kelas... Sorry doctor >,<”
Ok! Kls dh tamat.. Fine! B’siap tuk gi makan pula... Tibe2, ada org b’kata2... “Nak g mne pasni?” Seorg lagi m’jawab, “Nak gi surau, tenangkn fikiran!”

I felt nothing pun at dat time... Sorg kwnku dh buat muke pelik [apahal ni??!] Then, I asked my friend “what’s wrong?”


“Ntah, dia bengang... Dia kata xde sorg pn contact dia. Tp klu dia tgk pape, dia kne contact semua org!” [Dia cakap macam tu!!!! Arggghhh!! B’bulu saya dengar!]

“Eh, sya mesej dh la!” [Hatiku mula berang!]

“Sya mesej no. mne? Phone dia satu lagi kn rosak ”

“Mne sya tau no mne yg dia gune? Sya send je la. Dia pn x gtau nk kne send no mne...”  Suasana tegang! [krik..krik...krik...]

Dia marah saya x contact padahal saya dh contact! Kalau macam tu saya berhak la nak marah dia coz dia pernah tgk procedure tapi x contact saya even kami sekumpulan! >,< tapi nafsu amarah jgn diikutkan! x BAIK!!!  

Kt belakang, kwn saya try back up. Dia kata la, “Sya mesej dh hntr tp kt no satu lg”. Then, dia kata “Kn dh kata phone satu lg rosak” [She expected me to know!]
“Klu org dah kalut2, dia boleh nk fikir ke no mne satu yg available? Mmg phone rosak, tp no mne satu yg gune??” Dia diam...



Saya malas nak p’besarkan hal ni. Saya diam je. Saya cakap kt kwn saya, “Biarlah dia klu nak rasa diri dia betul je. Pernah ke nmpk dia salahkan diri sendiri? Klu cakap macam mana pun dia still fikir she’s RIGHT! So, biarkan je....”

Sumtimes fikir2 jugak la ye. Jgn ase diri kita ni sentiasa BETUL! Smpi d small2 things pun nk b’bahas lebih2... x gne la... effect relationship ngn kkwn... x sronok lah... Kita hidup bukan nafsi2.. ada org lain b’sama... Saya xde la ase saya baik.. Mgkn kdg2 saya pn b’tndak sedemikian tp klu dh slalu org akn menyampah kn?


P/S: Post ni hanya ingin dijadikan iktibar. Kpd yg mengenali saya, dn’t try to find out plak spe org yg saya cerita ni ok... cerita sini habis sini ok... Tapi, klu ase nk tegur saya silakan...(^^,) Last but not least, BEHAVE YOURSELF!

1 comment: