Saturday, 20 October 2012

Dia Kini...


Sekian lama tidak ku sapa
Sekian lama dia menyepikan diri
Tiada khabar, tiada berita
Barangkali banyak perkara yang sedang dia lalui
Setelah sekian lama
Aku membawa diri
Merasakan diri bermain tarik tali
Namun hanya aku seorang yang menariknya
Aku menunggu balasan
Namun tiada... Hanya impian...


Kala ini aku melihat
Dia sudah menjadi seseorang
Seseorang yang mungkin tidak aku kenali
Barangkali Bumi Anbia’ banyak mengajarnya
Sehingga dia menjadi sesehebat itu
Subhanallah... Semoga dia istiqamah dengan dirinya
Terus berjuang mendaki Cinta Ilahi

Ku renung diriku sendiri
Diriku masih seperti dulu
Iman ku juga begitu
Aku merasa begitu kerdil
Kerna diriku tidak setanding dengannya
Namun akan ku cuba perbaiki diri
Bukan untuk setanding denganmu
Tapi setanding  dengan apa yang Allah syariatkan...

Perjalanan ini masih jauh
Akan ku teruskan perjuangan
Akan ku tegar berdiri
Seiring dengan nasihatmu
“Tekun & Sabar”
Semoga kita sama-sama kecapi kejayaan yang diimpi
Moga kita sama-sama tersenyum
Merasakan kehebatan nikmat dari-Nya...

~Salam  Sufi~

No comments:

Post a Comment